luni, 30 decembrie 2013

Stimati colegi,
astazi 29 decembrie in ziua Aniversarii a 170 de la nasterea Reginei Elisabeta, prima Regina a Romaniei vreau sa ne amintim de aceasta femeie deosebita, scriitoare, artista, poeta, care mai este si prima femeie dramaturg. Am fost contactata de catre dramaturgul Italian Maria Inversi care mi-a propus sa colaborez cu ea la elaborarea unei piese teatrale in baza vietii si creatiei Carmen Sylva (pseudonimul literar al Reginei Elisabeta). Am acceptat cu bucurie aceasta propunere in sinea mea intrebandu-ma ce vrea sa-mi spuna Regina Elisabeta. Am gasit raspuns la aceasta intrebare atunci cand am primit postarea lui Vitalie Ciugureanu, pe care mi-a trimis-o doamna Tatiana Chirita si anume
POEZIA DE PE ACTUL UNIRII BASARABIEI CU ROMÂNIA

Tatiana Ciobanu



Bucurați-vă surori mândre și vă înveseliți
Împreună regăsite, lângă maica ce iubiți
Jucați hora înfrățirii cu flăcăi dintre stejari,
Hora sfântă a dezrobirii, hora României Mari 
***
Iar când falnic viitorul, va păstra în veci solia,
Basarabia rămâne pe veci a țări noastre rai;
Ca în hrisoave să rămâe Ferdinand și cu Maria,
Prea slăviți în România, pe altarul lui Mihai 
***
Carmen Zarida Sylva


Un comentariu: